8 czerwca 2014

Ciasto z truskawkami (bez pieczenia)

Tym razem przepis na improwizowane ciasto z truskawkami.
Dawno nic słodkiego nie robiłam i  nawet nie miałam zamiaru, ale mama mnie wczoraj poprosiła o ciasto.
Szukałam w internecie jakiegoś ciekawego, szybkiego przepisu na ciasto z masą i truskawkami.
Po przeglądnięciu paru blogów kulinarnych zdecydowałam, że sama coś wymyślę.
To była czysta improwizacja, zmieszanie smaków, które nam w domu odpowiadają.
I to chyba lubię w pieczeniu najbardziej, mieszanie różnych przepisów, dodanie coś od siebie, dostosowanie smaku pod nasz gust, czy nawet dietę.

Przepis nie jest skomplikowany, wszyło smacznie. Jedynie co, to spód mi nie wyszedł, nie jest kruchy tylko wilgotny, ale dobry.

Do blendera wkładamy opakowanie okrągłych biszkoptów i opakowanie dużych krakersów.


Ciastka rozdrabniamy, następnie wlewamy 100 g roztopionego, ostudzonego masła, 170 g jogurtu natrualnego i 2 łyżki cukru pudru. 
Miksujemy do połączenia.



Blachę wylepiamy ciastem. Wkładamy do lodówki.


100 g białej czekolady roztapiamy w kąpieli wodnej i studzimy. 


Na ciasto wykładamy truskawki.


Do misy blendera wkładamy 250 g serka mascarpone i 300 ml śmietany kremówki.
Miksujemy do czasu, aż krem zgęstnieje.
Następnie dodajmy 2 łyżki cukru pudru, trochę likieru koksowego, 100 g wiórek kokosowych oraz roztopioną wcześniej czekoladę.
Miksujemy do połączenia.

Na truskawki wykładamy masę, wyrównujemy i chłodzimy w lodówce.

Prawda, że proste :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz